Nabitá vitamíny a minerály

Listy moringy jsou považovány za dobrý zdroj železa, vápníku, vitamínu C, vitamínu B6 a riboflavinu. Má pozoruhodné množství draslíku, vitamínu A, vitamínu E a hořčíku. Ve skutečnosti jsou listy koncentrovanější na vitamín C než pomeranč. To znamená, že moringa může přispět ke všemu, od lepšího vidění a imunity až po zdraví kostí a pokožky.

Je zdrojem rostlinných bílkovin

 Ať už jste vegetarián nebo se jen snažíte omezit maso, není vždy snadné najít vhodný rostlinný protein. Jistě, existuje čočka a tempeh, ale někdy prostě chcete rychlý doplněk bez vaření, kterým můžete posypat smoothie nebo přidat do polévky. To je místo, kde přichází na řadu moringa. Prášky vyrobené z jejích rozdrcených listů jsou nabité bílkovinami – ve skutečnosti 3 gramy bílkovin na polévkovou lžíci. Obsahují všechny esenciální aminokyseliny, nezbytné pro regeneraci svalů.

Chrání vaše játra

Moringa obsahuje vysoké koncentrace polyfenolů. Snižuje jaterní fibrózu a chrání před poškozením jater.

Souboj s volnými radikály

Volné radikály jsou vytvářeny například znečištěním, smaženým jídlem,.... Poškozují vaše buňky tím, že je obírají o elektron, způsobují oxidační stres, poškození buněk a předčasné stárnutí. Antioxidanty jako jsou flavonoidy, polyfenoly a kyselina askorbová nacházející se v morinze pomáhají volné radikály neutralizovat.

Snižuje zánět

Moringa významně snižuje zánět v buňkách. Kromě toho, že moringa obsahuje polyfenoly a isothiokyanáty snižující zánět, snižuje také zánět tím, že potlačuje zánětlivé enzymy a proteiny v těle.

Pomáhá vyrovnávat krevní cukr

Prášek z listů byl účinný při snižování hladiny lipidů a glukózy a regulaci oxidačního stresu v laboratorních studiích. Jedna klinická studie také ukázala terapeutické antioxidační vlastnosti a také nižší hladiny glukózy nalačno u postmenopauzálních žen, které užívaly doplněk s moringou a amarantovými listy po dobu tří měsíců. Jedna studie na zvířatech dokonce ukázala, že moringa ve stravě může pomoci snížit přibírání na váze a inzulínovou rezistenci.

Může zlepšit trávení.

Prášek z listů moringy obsahuje asi 30 % vlákniny, většinu z ní nerozpustné, což pro trávení potřebujete. Moringa je přírodní antibiotikum a může pomoci inhibovat růst různých patogenů, které mohou způsobit zažívací potíže. Bylo prokázáno, že protizánětlivé vlastnosti moringy pomáhají při poruchách trávení, jako je kolitida

Kdo by neměl užívat moringu?

Jedinou skupinou, která by se měla morinze vyhnout jsou těhotné a kojící ženy.