Oproti ořechům, které mají máslovou až hnědou barvu, ovoce a zelenina překypuje barvami. Podle USDA tyto barvy mohou napověď jaké účinky daná potravina má, vytváří takové skupiny. Samozřejmě se mohou najít i vyjímky, ale pro zajímavost koukněta na tabulka.

Skupina barev Působení Příklady ovoce a zeleniny
Červená Udržuje zdravé srdce, paměť a močové cesty Sušená jablka, řepa, sušené brusinky, červený rybíz, granátová jablka, rebarbora, červené papriky (nikde neni zmínka o palivích :) vyzkoušejte)
Žlutá / Oranžová Udržuje zdravé srdce, zdraví zrak a imunitní systém Zlaté rozinky, žluté fíky, sušené meruňky, mandarinky, sladké brambory, žlutá tykev
Bílá / Hnědá Udržuje zdravé srdce a hladinu cholesterolu Datle, sušené fíky, banány, hrušky, pór, cibule, česnek, květák, houby
Zelená Udržuje zdraví zrak, silné kosti a zuby Sušené kiwi, sušená zelená jablka, brukev čínská

Modrá / Fialová

Udržuje tělo před stárnutím, pomáhá s pamětí a průchodností močových cest Sušené švestky, rozinky, sušené borůvky, lilky, fialové zelí

Jsem rád, že skoro každá potravina má společného jmenovatele, zdravé srdce. Občas je dobré sám sebe pozorovat na jaké ovoce nebo zeleninu máte chuť. Je možné, že zrovna potřebujete kompenzovat nějaký nedostatek. (Nevztahuje se na alkohol a tabák :) )